Reaģējot uz 2025. gada LR Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas rosinātajiem tālmācības ierobežojumiem ("Grozījumi Izglītības likumā"; 865/Lp14), Baiba Stikute, viena no apvienības dibinātājām, kopā ar Ģimeņu skolu apvienību organizēja aptauju par mājmācības un tālmācības pieredzi.
Aptauja tika veikta, lai rastu atbildes uz jautājumiem:
- Ko dod šī izglītības forma un kādi ir izaicinājumi?
- Kādi ir galvenie iemesli tās izvēlei?
- Kā patiesībā jūtas mājmācības un tālmācības bērni un jaunieši?
- Kā veidojas pieaugušā jaunieša tālākā dzīve?
- Cik gudras un pašpārliecinātas personības no viņiem izaug?
- Kāda ir viņu spēja orientēties šajā dzīvē?
- Cik bieži viņi satiekas ar vienaudžiem?
- Kā jaunieši paši vērtē savas sekmes?
Īsā laikā tika saņemtas atbildes no vairāk nekā 500 respondentiem - gan skolēnu vecākiem, gan skolēniem un skolu absolventiem.
Pēc aptaujas rezultātu apkopošanas Baiba prezentēja aptaujas rezultātus.
Galvenie aptaujas secinājumi:
- Svarīgākie iemesli attālinātas izglītības formas izvēlei ir:
- problemātiska pieredze klātienes skolās,
- vēlme uzlabot iegūstamās izglītības kvalitāti,
- vēlme veicināt bērnu talantus, radošumu un personības attīstību.
- Lielākā daļā respondentu ģimenēs bērni ir mācījušies arī klātienes skolās.
- Absolūti lielākā daļa no mājmācībā vai tālmācībā reģistrētiem skolēniem regulāri apmeklē ārpusskolas aktivitātes un tiekas ar vienaudžiem.
Aptaujas rezultāti parāda, ka absolūts vairums respondentu apliecina to, ka mājmācības / tālmācības pieredze ir devusi būtiskus uzlabojumus gan akadēmisko zināšanu jomā, gan personības izaugsmē, gan spējā iekļauties sabiedrībā.
Ar pilnu pētījumu var iepazīties ŠEIT»